2 Comments

  1. Ik geloof enorm in nieuwsbrieven en doe er alles aan om zoveel mogelijk (niet forceren though) mensen in te laten schrijven. Tot nu toe gaat dat goed. Ik blog nu een paar maanden, iedere week 1 artikel.

    Laatst ben ik veranderd naar een nieuwsbrief met veel afbeeldingen en links, naar een hele simpele.

    Dit was mijn oude nieuwsbrief:
    https://madmimi.com/p/506746

    En dit is mijn nieuwe (Waar ik gebruik maak van AIDA copywriting, check wikipedia):
    https://madmimi.com/p/7cde46

    Ik zie dat veel meer mensen interactie met de mail hebben gehad. Ik kom ook niet meer in de promotions tabs terecht bij de meeste mensen, maar in de primary mailbox. Dit omdat er minder afbeeldingen en links in de mail zitten (waardoor Google hem classificeert als ‘normale’ mail)

    De engagement ligt op 35% en open rate op 76% (lijst van 200 man, nog klein). Onmogelijk om dat te krijgen op Facebook of Twitter though!

    Social media is goed en leuk, echter gebruik ik het om mensen naar mijn site te ‘lokken’ en hoop dan dat ze inschrijven op de nieuwsbrief (ik heb nog niet echt een opt-in incentive, zoals een gratis ebook. Working on it!)

    Via mail heb jij de controle over de ervaring en niet andersom. Ik verstuur bijvoorbeeld drie autoresponders na inschrijving over een tijdsbestek van 5 weken + iedere week een artikel.

    Op Facebook en social media is het lastig de user te begeleiden. En zoals je zegt in je artikel, wat als ze bij Facebook de kosten omhoog schroeven? Of de ervaring veranderen?

    Nope, ik heb liever de controle in eigen handen :)

    Cheers!
    Percy

    (Excuses voor mijn lange verhaal hehe, maar vond het een interessant onderwerp wat je schreef. Dank daarvoor!)

    • admin

      Hey Percy bedankt voor je uitgebreide reactie! AIDA kende ik niet, paste het onbewust wel toe natuurlijk maar leuk om er wat meer over te lezen. En wat een super aanvulling over nieuwsbrieven, ik had er nooit zo over nagedacht, maar ik lees zelf ook eigenlijk liever nieuwsbrieven die vooral uit tekst bestaan. Terwijl altijd gezegd wordt dat een afbeelding de click rate verhoogt, maar misschien geldt dat wel veel minder voor nieuwsbrieven. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je te verkopen hebt, voor webshops blijft beeld belangrijk denk ik. Maar zeker het proberen waard om het eens heel anders aan te pakken!

Geef een reactie